Web Design
Herberg de Compagnie – Bieren
Voor Herberg de Compagnie in Enkhuizen verzorgde TIF de volledige vormgeving. In het logo is een lakzegel en een fluitschip gebruikt welke verwijzen naar het VOC verleden van Enkhuizen.
Naast het gezellige eetcafe heeft Herberg de Compagnie ook een hotel en een brouwerij. Voor de (zelf gebrouwen) speciaalbieren zijn ook een serie etiketten ontworpen door TIF. Deze bieren hebben een moderne vormgeving en typisch Enkhuizer namen zoals Manse aap en Stroffel blond.
Packaging Design
Campagne Jij gaat voor Zaad – Zaadgranaat
Van SeedValley, een samenwerkings- verband van Noord-Hollandse zaadbedrijven, kreeg TIF de opdracht een arbeidscampagne te bedenken die gericht is op jongeren zodat zij een beroepskeuze maken voor een carrière in deze relatief onbekende maar uitermate boeiende sector.
Middels eigen onderzoek kwam TIF tot de conclusie dat de zaadveredeling in eerste instantie een associatie heeft met witte jassen in een lab en een saai imago.
Packaging Design
Café Bok – Jenevers
Het Wapen van Urk, in de volksmond ook wel Café Bok, is het oudste bruin café van Enkhuizen. Het straalt naast een warme ook vooral een nautische sfeer uit, hetgeen niet zo gek is als men de geschiedenis van het pand kent. Gelegen aan het IJsselmeer in de Haringstad Enkhuizen staat jenever hier al 100 jaar centraal.
Het pand van het wapen van Urk diende vroeger als wachtlokaal voor de veerboot tussen Enkhuizen en Urk. Aan deze geschiedenis dankt het café dan ook tot op de dag van vandaag haar naam. Sinds 1986 is het café in handen van Henk Jan en Marja Bok.
Packaging Design
Klooster Paling – Verpakkingen
Een familiebedrijf met een lange traditie aan vakmanschap. Al sinds 1922 rookt dit bedrijf onder andere zijn paling uitsluitend op open vuur met een mengsel van beuken- en vurenhout. Geen toevoegingen dus, alleen paling zout en rook.
Een mooi product verdient een mooie verpakking en daarom heeft TIF een kartonnen omdoos gemaakt waar het ambachtelijke en historische karakter van dit bedrijf benadrukt wordt.
Packaging Design
Geisha Products
Begin maart 2009 werd door Playhouse Bodycare het nieuwe verpakkingsconcept Geisha Erotic Body Care geïntroduceerd dat door TIF is ontwikkeld.
Ter ondersteuning van de promotie van deze nieuwe verpakkingslijn heeft TIF tevens een interactieve website en een boek ontwikkeld.
Packaging Design
Therme Skincare
Voor de Remark Groep uit Meppel heeft TIF de nieuwe Therme ‘Wereldkurenlijn’ ontworpen. Deze bestaat uit 5 thema’s; Hamman, Ayurveda, Thalasso, Zen Lotus en African Shea.
Voor THERME® Skincare heeft TIF ook de THERME® Wereldkuren, THERME® Aromatherapie en THERME® Anti-Transpirant lijnen ontworpen
Packaging Design
Amando Capital en Outlaw
Naast de restyling van de normale Amando serie, ontwierp TIF ook een speciale Amando lijn met 2 geuren: Capital en Outlaw. Deze geuren hebben een stoere en wilde uitstraling.
Amando is reeds tientallen jaren toonaangevend als een mannenmerk op de Nederlandse markt.
De kracht van Amando is de uitstekende geurvarianten tegen een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Reeds jaren is Amando één van de meest verkochte geuren in de Mass Market.
Packaging Design
De Vergulde Hand scheerproducten
Restyling van de producten naar een hedendaags merk, waarbij de uitstraling van de bekende huisstijl van het 450 jaar oude merk herkenbaar zou blijven.
Tijdens het redesign heeft TIF goed gekeken naar de geschiedenis van het merk en is het logo weer teruggebracht naar de kenmerken van het klassieke merk.
Packaging Design
Gezond & Wel
Voor G&W Gezondheidswinkel ontwikkelde we de verpakking voor een rozen huidverzorgingsproducten vervaardigd met biologische rozenolie.
Om het biologische aspect te benadrukken werd gebruik gemaakt van een natuurlijke kartonnen verpakking waarop gedrukt werd.
Packaging Design
Vogue
TIF heeft in 2004 voor de Remark Groep de nieuwe producten voor het trendy cosmeticamerk VOGUE ontworpen.
Uitgangspunt van het ontwerp was om in de geest van het merk een stijlvolle en herkenbare producten te ontwikkelen met een groot te etiketteren oppervlakte.
Daarnaast heeft de opdrachtgever als eis gesteld zorg te dragen voor een zo’n economische mogelijk formaat m.b.t. de facing in het schap, alsmede voor de logistieke afhandeling.