Campagne Jij gaat voor Zaad – Website

    Van SeedValley, een samenwerkings- verband van Noord-Hollandse zaadbedrijven, kreeg TIF de opdracht een arbeidscampagne te bedenken die gericht is op jongeren zodat zij een beroepskeuze maken voor een carrière in deze relatief onbekende maar uitermate boeiende sector.

    Middels eigen onderzoek kwam TIF tot de conclusie dat de zaadveredeling in eerste instantie een associatie heeft met witte jassen in een lab en een saai imago.

    Dit doet geen recht aan het avontuurlijke en interessante beroep dat de zaadveredeling kan bieden.

    TIF heeft in de campagne onderwerpen als voedselproblematiek, creativiteit, ontdekkingen en gezondheid naar voren gebracht om op een speelse manier de veelzijdigheid van een baan in “het zaad” te tonen.

    Voor de campagne heeft TIF naast een printcampagne ook online, naast een website, animaties gemaakt waar elke keer een ander aspect van zaadveredeling, met een knipoog, uitgelicht wordt.

    Deze animaties, over de persoonlijke ervaringen of avonturen van Anne, Stijn, Mark en Laura zijn middels QR-codes gelinkt aan de printcampagne.

    De fotografie is in-house gedaan met onze huisfotograaf Marco Bakker.

    In de toekomst wordt de campagne uitgebreid met ludieke en locatie gerichte acties ter verdere imagoverbetering van de zaadveredeling.
    Zoals bijvoorbeeld de ZaadGranaat!