Motion Design
Timelapse opbouw decor ‘De Thuishaaldertjes’
Theaterschool De Cast en Toneelgroep Drommedaris (TGD) maken samen met TIF Creative Concepts een bijzondere productie “De Thuishaaldertjes” waarin jonge en volwassen acteurs zij aan zij acteren. In deze productie gaan acteurs en geprojecteerde beelden een spannende interactie met elkaar aan. De voorstelling werd door Anna Hinse (TGD), Esther Lagerweij (De Cast) en Frans van Leeuwen (TIF) geschreven
TIF droeg zorg voor de totale productie, vormgeving en concept.
Motion Design
Thuishaaldertjes trailer
Theaterschool De Cast en Toneelgroep Drommedaris (TGD) maken samen met TIF Creative Concepts een bijzondere productie “De Thuishaaldertjes” waarin jonge en volwassen acteurs zij aan zij acteren. In deze productie gaan acteurs en geprojecteerde beelden een spannende interactie met elkaar aan. De voorstelling werd door Anna Hinse (TGD), Esther Lagerweij (De Cast) en Frans van Leeuwen (TIF) geschreven en vormgegeven.
Corporate Design
Herberg de Compagnie – Interieur
Voor Herberg de Compagnie in Enkhuizen verzorgde TIF de volledige vormgeving. In het logo is een lakzegel en een fluitschip gebruikt welke verwijzen naar het VOC verleden van Enkhuizen. Samen met een Speciaalbierglas vormt dit de C van de Compagnie die als kwaliteits-stempel op de diverse uitingen van de Herberg gebruikt kan worden.
Web Design
VMG Yachtbuilders – Website
VMG Yachtbuilders BV (voorheen Zeeman Jachtbouw) is specialist in scheepstimmerwerk en bouwer van een tweetal merken Zeeman Yachts en Puffin Yachts.
Vanuit ambachtelijk vakmanschap, maar met de modernste productietechnieken worden op onze scheepswerf in Enkhuizen alle nautische wensen van klanten verwezenlijkt.
Graphic Design
Herberg de Compagnie – Posters
Voor Herberg de Compagnie in Enkhuizen verzorgde TIF de volledige vormgeving. In het logo is een lakzegel en een fluitschip gebruikt welke verwijzen naar het VOC verleden van Enkhuizen.
Naast het gezellige eetcafe heeft Herberg de Compagnie ook een hotel en een brouwerij. Voor de (zelf gebrouwen) speciaalbieren zijn ook een serie etiketten ontworpen door TIF.
Interior & Object design
Mades Cosmetics – Winkel interieur
Voor Mades Cosmetics, producent van een grote diversiteit aan bad- en lichaamsverzorgingsproducten, ontwierp TIF het interieur voor een Brandshop in Riyad (Saoedi-Arabië).
Motion Design
Milieudienst Kop van Noord-Holland – Infographic
Voor de Milieudienst – Kop van Noord-Holland heeft TIF een infographic animatie gemaakt die informatie en uitleg geeft over de organisatie en de diverse diensten en de toekomstvisie van de organisatie toont.
Motion Design
Smakelijk Eten: Eten en drinken in de Gouden Eeuw
Wie de tentoonstelling ‘Smakelijk Eten’ in het Westfries Museum in Hoorn bezocht, stapte bij binnenkomst een eigentijds en zeer smaakvol ingericht restaurant binnen, waar intrigerende voedselstillevens de muren sieren.
In restaurant ‘De Verstandighe Kock’ stond geen voedsel op de menukaart, maar informatie over eten en drinken in de Gouden Eeuw. De menukaart was een computerscherm waar iedere bezoeker kan kiezen uit verschillende informatiegerechten.
Web Design
Herberg de Compagnie – Bieren
Voor Herberg de Compagnie in Enkhuizen verzorgde TIF de volledige vormgeving. In het logo is een lakzegel en een fluitschip gebruikt welke verwijzen naar het VOC verleden van Enkhuizen.
Naast het gezellige eetcafe heeft Herberg de Compagnie ook een hotel en een brouwerij. Voor de (zelf gebrouwen) speciaalbieren zijn ook een serie etiketten ontworpen door TIF. Deze bieren hebben een moderne vormgeving en typisch Enkhuizer namen zoals Manse aap en Stroffel blond.
Packaging Design
Campagne Jij gaat voor Zaad – Zaadgranaat
Van SeedValley, een samenwerkings- verband van Noord-Hollandse zaadbedrijven, kreeg TIF de opdracht een arbeidscampagne te bedenken die gericht is op jongeren zodat zij een beroepskeuze maken voor een carrière in deze relatief onbekende maar uitermate boeiende sector.
Middels eigen onderzoek kwam TIF tot de conclusie dat de zaadveredeling in eerste instantie een associatie heeft met witte jassen in een lab en een saai imago.
Graphic Design
Trooost – Kaarten
TROOOST biedt troost, medeleven en bemoedigende woorden in de vorm van persoonlijke kaartjes en gedichtenbundeltjes. Wil je een troostkaart sturen aan iemand die ernstig of ongeneeslijk ziek is?
Zoek je een toepasselijke tekst voor een chronisch zieke? Wil je geen wenskaart met alleen ‘sterkte’, maar warme woorden voor een dierbaar iemand die getroffen is door kanker? Of wil je naasten of nabestaanden laten weten dat je aan hem of haar denkt? Dan heeft trooost de geschikte kaarten.
Graphic Design
De Drom Centrum voor cultuur – Flyer
TIF heeft de website van de Cultureel Centrum de Drommedaris gesponsord en gerestyled. De nieuwe site draait op ons Content.tif CMS en focust op het belangrijkste element van de Drommedaris, namelijk het verkondigen van recente agendapunten / evenementen.
De Drommedaris in Enkhuizen biedt een ruim cultureel programma in de vorm van muziekavonden, toneel- en cabaretvoorstellingen, kindertheater en diverse festivals.
Graphic Design
Thuishaaldertjes – Brochure
Theaterschool De Cast en Toneelgroep Drommedaris (TGD) maken samen met TIF Creative Concepts een bijzondere productie “De Thuishaaldertjes” waarin jonge en volwassen acteurs zij aan zij acteren. In deze productie gaan acteurs en geprojecteerde beelden een spannende interactie met elkaar aan.
De voorstelling werd door Anna Hinse (TGD), Esther Lagerweij (De Cast) en Frans van Leeuwen (TIF) geschreven en vormgegeven.
Interior & Object design
Thuishaaldertjes – Decor
Theaterschool De Cast en Toneelgroep Drommedaris (TGD) maken samen met TIF Creative Concepts een bijzondere productie “De Thuishaaldertjes” waarin jonge en volwassen acteurs zij aan zij acteren. In deze productie gaan acteurs en geprojecteerde beelden een spannende interactie met elkaar aan.
De voorstelling werd door Anna Hinse (TGD), Esther Lagerweij (De Cast) en Frans van Leeuwen (TIF) geschreven en vormgegeven.
Packaging Design
Klooster Paling – Website
Een familiebedrijf met een lange traditie aan vakmanschap. Al sinds 1922 rookt dit bedrijf onder andere zijn paling uitsluitend op open vuur met een mengsel van beuken- en vurenhout. Geen toevoegingen dus, alleen paling zout en rook.
Een mooi product verdient een mooie verpakking en daarom heeft TIF een kartonnen omdoos gemaakt waar het ambachtelijke en historische karakter van dit bedrijf benadrukt wordt.
Interior & Object design
Klooster Paling – Vrachtwagen
Een familiebedrijf met een lange traditie aan vakmanschap. Al sinds 1922 rookt dit bedrijf onder andere zijn paling uitsluitend op open vuur met een mengsel van beuken- en vurenhout. Geen toevoegingen dus, alleen paling zout en rook.
Een mooi product verdient een mooie verpakking en daarom heeft TIF een kartonnen omdoos gemaakt waar het ambachtelijke en historische karakter van dit bedrijf benadrukt wordt. Tevens nam TIF de vormgeving van de vrachtwagen onder handen.
Web Design
Campagne Jij gaat voor Zaad – Website
Van SeedValley, een samenwerkings- verband van Noord-Hollandse zaadbedrijven, kreeg TIF de opdracht een arbeidscampagne te bedenken die gericht is op jongeren zodat zij een beroepskeuze maken voor een carrière in deze relatief onbekende maar uitermate boeiende sector.
Middels eigen onderzoek kwam TIF tot de conclusie dat de zaadveredeling in eerste instantie een associatie heeft met witte jassen in een lab en een saai imago.
Corporate Design
Café Bok – Huisstijl
Het Wapen van Urk, in de volksmond ook wel Café Bok, is het oudste bruin café van Enkhuizen. Het straalt naast een warme ook vooral een nautische sfeer uit, hetgeen niet zo gek is als men de geschiedenis van het pand kent. Gelegen aan het IJsselmeer in de Haringstad Enkhuizen staat jenever hier al 100 jaar centraal.
Het pand van het wapen van Urk diende vroeger als wachtlokaal voor de veerboot tussen Enkhuizen en Urk. Aan deze geschiedenis dankt het café dan ook tot op de dag van vandaag haar naam. Sinds 1986 is het café in handen van Henk Jan en Marja Bok.
Packaging Design
Café Bok – Jenevers
Het Wapen van Urk, in de volksmond ook wel Café Bok, is het oudste bruin café van Enkhuizen. Het straalt naast een warme ook vooral een nautische sfeer uit, hetgeen niet zo gek is als men de geschiedenis van het pand kent. Gelegen aan het IJsselmeer in de Haringstad Enkhuizen staat jenever hier al 100 jaar centraal.
Het pand van het wapen van Urk diende vroeger als wachtlokaal voor de veerboot tussen Enkhuizen en Urk. Aan deze geschiedenis dankt het café dan ook tot op de dag van vandaag haar naam. Sinds 1986 is het café in handen van Henk Jan en Marja Bok.
Total concept Design
’s Werelds oudste aandeel – Website
In 2010 ontdekte Ruben Schalk, geschiedenisstudent aan de Universiteit Utrecht, tijdens zijn scriptieonderzoek in het Westfries Archief te Hoorn het tot nu toe oudst bekende ‘aandeel’ ter wereld. Het stuk dateert uit 1606 en is uitgegeven door de VOC-kamer Enkhuizen.
TIF verzorgde voor dit heugelijke feit ondermeer de (video)presentatie van de onthulling in de westerkerk in Enkhuizen, de website, banners en een touchscreen applicatie in het Westfries museum.
City Design
Kroniek van Enkhuizen – Billboards
De Kroniek van Enkhuizen is een project dat is opgezet door TIF in samenwerking met de historische vereniging Oud Enkhuizen.
Het project omvat een historische krant, interactieve website waar inwoners van Enkhuizen hun eigen verhalen kunnen publiceren en een wandelroute met informatieve zuilen die verspreid staan over de hele stad. Voor deze zuilen en de krant is historisch beeldmateriaal bewerkt en ingekleurd.
Graphic Design
VOC maand in Enkhuizen – Brochure
De maand oktober 2016 stond in Enkhuizen in het teken van het VOC verleden van de stad.
De komst van het replica-schip ‘De Halve Maen’ en het oudste aandeel ter wereld hebben Enkhuizen geïnspireerd om een pop-up museum te openen in oktober 2016, de maand die omgedoopt is tot ‘VOC maand in Enkhuizen’. Daarnaast is er een heus VOC diner in de Westerkerk op 15 oktober.
Corporate Design
Diverse Logo’s en Beeldmerken
Een selectie van logo’s en beeldmerken die de afgelopen tijd door TIF zijn ontworpen voor gemeentes, bedrijven en organisaties.
Motion Design
Campagne Jij gaat voor Zaad – Animaties
Van SeedValley, een samenwerkings- verband van Noord-Hollandse zaadbedrijven, kreeg TIF de opdracht een arbeidscampagne te bedenken die gericht is op jongeren zodat zij een beroepskeuze maken voor een carrière in deze relatief onbekende maar uitermate boeiende sector.
Middels eigen onderzoek kwam TIF tot de conclusie dat de zaadveredeling in eerste instantie een associatie heeft met witte jassen in een lab en een saai imago.
Web Design
VOC maand in Enkhuizen – Mobiele website
De maand oktober 2016 stond in Enkhuizen in het teken van het VOC verleden van de stad.
De komst van het replica-schip ‘De Halve Maen’ en het oudste aandeel ter wereld hebben Enkhuizen geïnspireerd om een pop-up museum te openen in oktober 2016, de maand die omgedoopt is tot ‘VOC maand in Enkhuizen’. Daarnaast is er een heus VOC diner in de Westerkerk op 15 oktober.
Graphic Design
Dutch Distribution Centres
Dutch Distribution Centres (DDC) presenteert een compleet assortiment aan gedetailleerde ontworpen distributiecentra voor groenten, aardappelen en fruit.
De DDC is een platform voor gespecialiseerde bedrijven waar elk hun specifieke rol in een modern distributiecentrum te laten zien.
Web Design
Floriade 2020 NHN – Website
Onlangs heeft TIF het pre-bidbook voor de Floriade 2022 Noord-Holland Noord ontworpen. Dit pre-bidbook geeft in vogelvlucht weer waarom de kop van Noord-Holland dé provincie is voor de Floriade 2022.
Naast het ontwerp van het hand gebonden bidbook heeft TIF ook de slogan; “Waar het beste van de wereld naar boven komt…” bedacht. Met deze gevleugelde woorden heeft ‘de kop’ de aftrap gemaakt mee te dingen in de race om de Floriade 2022.
Total concept Design
Thuishaaldertjes – Website
Theaterschool De Cast en Toneelgroep Drommedaris (TGD) maken samen met TIF Creative Concepts een bijzondere productie “De Thuishaaldertjes” waarin jonge en volwassen acteurs zij aan zij acteren. In deze productie gaan acteurs en geprojecteerde beelden een spannende interactie met elkaar aan.
De voorstelling wordt door Anna Hinse (TGD), Esther Lagerweij (De Cast) en Frans van Leeuwen (TIF) geschreven en vormgegeven.
Web Design
Trooost – Webshop
TROOOST biedt troost, medeleven en bemoedigende woorden in de vorm van persoonlijke kaartjes en gedichtenbundeltjes. Wil je een troostkaart sturen aan iemand die ernstig of ongeneeslijk ziek is?
Zoek je een toepasselijke tekst voor een chronisch zieke? Wil je geen wenskaart met alleen ‘sterkte’, maar warme woorden voor een dierbaar iemand die getroffen is door kanker? Of wil je naasten of nabestaanden laten weten dat je aan hem of haar denkt? Dan heeft trooost de geschikte kaarten.
Web Design
Hitide Yachting
Hi-Tide Yachting is de Nederlandse dealer van Fareast Yachts uit China. Wie betaalbaar écht sportief wil varen kiest voor Fareast Yachts.
Deze in China gebouwde Nederlands/Zuid Afrikaanse ontwerpen van het duo Simonis Voogd staat voor value-for-money.
Web Design
Café Bok – Website
Het Wapen van Urk, in de volksmond ook wel Café Bok, is het oudste bruin café van Enkhuizen. Het straalt naast een warme ook vooral een nautische sfeer uit, hetgeen niet zo gek is als men de geschiedenis van het pand kent. Gelegen aan het IJsselmeer in de Haringstad Enkhuizen staat jenever hier al 100 jaar centraal.
Het pand van het wapen van Urk diende vroeger als wachtlokaal voor de veerboot tussen Enkhuizen en Urk. Aan deze geschiedenis dankt het café dan ook tot op de dag van vandaag haar naam. Sinds 1986 is het café in handen van Henk Jan en Marja Bok.
Corporate Design
VMG Yachtbuilders – Huisstijl
VMG Yachtbuilders BV (voorheen Zeeman Jachtbouw) is specialist in scheepstimmerwerk en bouwer van een tweetal merken Zeeman Yachts en Puffin Yachts.
Vanuit ambachtelijk vakmanschap, maar met de modernste productietechnieken worden op onze scheepswerf in Enkhuizen alle nautische wensen van klanten verwezenlijkt.
Corporate Design
De Mastenbar – Huisstijl
Voor De Mastenbar redesignde TIF de huisstijl en implementeerde deze in reclamemateriaal, menukaarten en website.
De Mastenbar is een café-restaurant gelegen aan de Compagnieshaven, de drukste passantenhaven van Enkhuizen. Vanuit het restaurant maar ook vanaf het terras, kijkt u uit over de drukste vaarroute van het IJsselmeer: het Krabbersgat.
Packaging Design
Klooster Paling – Verpakkingen
Een familiebedrijf met een lange traditie aan vakmanschap. Al sinds 1922 rookt dit bedrijf onder andere zijn paling uitsluitend op open vuur met een mengsel van beuken- en vurenhout. Geen toevoegingen dus, alleen paling zout en rook.
Een mooi product verdient een mooie verpakking en daarom heeft TIF een kartonnen omdoos gemaakt waar het ambachtelijke en historische karakter van dit bedrijf benadrukt wordt.
Web Design
Historische Stadhuis Collectie
Enkhuizen heeft een omvangrijke historische collectie, bestaande uit ongeveer 6.000 voorwerpen. Gedurende 86 jaar is deze collectie getoond aan het publiek. Qua thematiek bestaat er een nauwe relatie tussen een groot deel van de collectie en de stad Enkhuizen.
De collectie bevat voorwerpen uit de elite- alsook uit de volkscultuur. Het zijn voorwerpen van bijzondere visuele waarde, maar ook alledaagse voorwerpen.
Web Design
De Toekomst Zeildagtochten
Voor De Toekomst Zeildagtochten ontwierp en bouwde TIF de website die ter promotie dient voor zeildagtochten en zeil arrangementen op het IJsselmeer.
De Toekomst Zeildagtochten zijn gespecialiseerd in het verzorgen van een onvergetelijke zeiltocht voor 10 tot 200 personen. Voor uw bedrijfsuitje, personeelsuitje, vergaderen, presentatie, trainingen en relaties.
Corporate Design
Herberg de Compagnie – Huisstijl
Voor Herberg de Compagnie in Enkhuizen verzorgde TIF de volledige vormgeving. In het logo is een lakzegel en een fluitschip gebruikt welke verwijzen naar het VOC verleden van Enkhuizen.
Naast het gezellige eetcafe heeft Herberg de Compagnie ook een hotel en een brouwerij. Voor de (zelf gebrouwen) speciaalbieren zijn ook een serie etiketten ontworpen door TIF.
Graphic Design
Campagne Jij gaat voor Zaad – Posters
Van SeedValley, een samenwerkings- verband van Noord-Hollandse zaadbedrijven, kreeg TIF de opdracht een arbeidscampagne te bedenken die gericht is op jongeren zodat zij een beroepskeuze maken voor een carrière in deze relatief onbekende maar uitermate boeiende sector.
Middels eigen onderzoek kwam TIF tot de conclusie dat de zaadveredeling in eerste instantie een associatie heeft met witte jassen in een lab en een saai imago.
Graphic Design
Floriade 2020 NHN – Bidboek
Onlangs heeft TIF het pre-bidbook voor de Floriade 2022 Noord-Holland Noord ontworpen. Dit pre-bidbook geeft in vogelvlucht weer waarom de kop van Noord-Holland dé provincie is voor de Floriade 2022.
Naast het ontwerp van het hand gebonden bidbook heeft TIF ook de slogan; “Waar het beste van de wereld naar boven komt…” bedacht. Met deze gevleugelde woorden heeft ‘de kop’ de aftrap gemaakt mee te dingen in de race om de Floriade 2022.
Packaging Design
Geisha Products
Begin maart 2009 werd door Playhouse Bodycare het nieuwe verpakkingsconcept Geisha Erotic Body Care geïntroduceerd dat door TIF is ontwikkeld.
Ter ondersteuning van de promotie van deze nieuwe verpakkingslijn heeft TIF tevens een interactieve website en een boek ontwikkeld.
Corporate Design
Syngenta FloriPro Services – Huisstijl
Voor Syngenta FloriPro Services™ is een handboek onwikkeld met daarin de design guidelines voor de huisstijl van FloriPro Services™.
In dit handboek staat is bedoelt om consistentie toe te passen in alle media uitingen van FloriPro Services™ en hierdoor de herkenbaarheid van het merk te waarborgen.
Interior & Object design
Syngenta FloriPro Services – Beurs
Op de internationale vakbeurs IPM (Internationale Pflanzenmesse) in Essen (Duitsland) op 26 t/m 29 januari 2010 presenteerde Syngenta flowers haar nieuwe bedrijf FloriPro Services™.
TIF verzorgde hiervoor de vormgeving in de vorm van o.a. een logo, banners en diverse uitingen in print.
City Design
Kroniek van Enkhuizen – Krant
De Kroniek van Enkhuizen is een project dat is opgezet door TIF in samenwerking met de historische vereniging Oud Enkhuizen.
Het project omvat een historische krant, interactieve website waar inwoners van Enkhuizen hun eigen verhalen kunnen publiceren en een wandelroute met informatieve zuilen die verspreid staan over de hele stad. Voor deze zuilen en de krant is historisch beeldmateriaal bewerkt en ingekleurd.
Web Design
Prommenz website
Voor Prommenz ontwierp en ontwikkelde TIF een website die zich primair richt op de werkvelden van het bedrijf. Zo heeft ieder werkveld haar eigen gedeelte binnen de website waar nieuws en projecten ontsloten kunnen worden.
Prommenz is een adviesbureau in de ruimtelijke omgeving dat Noord-West Nederland als primair werkgebied heeft, maar gaat de uitdaging elders in het land niet uit de weg.
Packaging Design
Therme Skincare
Voor de Remark Groep uit Meppel heeft TIF de nieuwe Therme ‘Wereldkurenlijn’ ontworpen. Deze bestaat uit 5 thema’s; Hamman, Ayurveda, Thalasso, Zen Lotus en African Shea.
Voor THERME® Skincare heeft TIF ook de THERME® Wereldkuren, THERME® Aromatherapie en THERME® Anti-Transpirant lijnen ontworpen
Corporate Design
USP Vastgoed – Huisstijl
Voor USP Vastgoed ontwikkelde TIF de huistijl. De nieuwe huisstijl moest passen bij de huidige activiteiten van USP en recht doen aan de kernwaarden die bij USP horen.
Het menselijke aspect stond daarbij voorop. Daarnaast was het voor ons van belang dat de herkenbaarheid van het oude beeldmerk werd gewaarborgd.
Graphic Design
Geisha boek
Begin maart 2009 werd door Playhouse Bodycare het nieuwe verpakkingsconcept Geisha Erotic Body Care geïntroduceerd dat door TIF is ontwikkeld.
Ter ondersteuning van de promotie van deze nieuwe verpakkingslijn heeft TIF tevens een interactieve website en een boek ontwikkeld.
De productenlijn bestaat uit een twaalftal producten variërend van massage-olie tot body lotion in verschillende geuren.
Total concept Design
’s Werelds oudste aandeel – Animatie
In 2010 ontdekte Ruben Schalk, geschiedenisstudent aan de Universiteit Utrecht, tijdens zijn scriptieonderzoek in het Westfries Archief te Hoorn het tot nu toe oudst bekende ‘aandeel’ ter wereld. Het stuk dateert uit 1606 en is uitgegeven door de VOC-kamer Enkhuizen.
TIF verzorgde voor dit heugelijke feit ondermeer de (video)presentatie van de onthulling in de westerkerk in Enkhuizen, de website, banners en een touchscreen applicatie in het Westfries museum.
Graphic Design
Mades Cosmetics – Catalogus
Voor Mades Cosmetics, producent van een grote diversiteit aan bad- en lichaamsverzorgingsproducten, ontwierp en ontwikkelde TIF ieder jaar de uitgebreide productcatalogus.